MANDRY.IF.UA

Мандруй Прикарпаттям разом із нами!

Категорія: Турпоходи Дата публікації: 21-06-2015, 14:44
    Гора Хом’як належить до тієї частини Карпат, яку звуть Горганами. Їх круті вершини всипані камінням – «горганами». Саме завдяки цим розсипищам так і назвали цей гірський масив.

Гора Хом’як є одним із улюблених місць, куди найчастіше подорожують туристи. Оскільки підйом є не надто складним та затяжним у часі, це не заважає Хом’яку відкривати перед очима туристів незабутні краєвиди. Середній перепад висоти під час маршруту не є високим –927 км, проте Хом’як відомий своєю лавинонебезпечністю. Екскурсійна сезонність тут триває з травня до листопада.

Ддовжина пішого маршруту – 22 км.

Отож вирушаємо:
    • 0 км. ЗС Татарів (далі – ЗС Т). Прямуємо вздовж залізничної колії стежкою на північний захід, у сторону Яремчі. Приблизно через500 мстежка вийде на асфальтовану дорогу Яблуниця-Яремча. На дорозі – наліво.
    • З км від ЗС Т. Перехрестя доріг: нам – шутрованою дорогою прямо на гору Хом’як; справа залишаємо міст через річку Прут і асфальтовану дорогу на Яремче
    • 3,5 км. Залізничний переїзд. Початок урочища Женець. Тут розташований будинок лісництва і питна вода. При потребі – місце для привалу і ночівлі. Ідемо наверх вздовж Женця. Зліва від нас бачимо хребет з вершинами Гребля і Хом’як; справа – хребет Явірник.
    • 5 км. Зліва – потік з-під хребта і дорога на хребет; перша хата наверху зліва.
    • 5,5 км. Зліва – потік і дорога; за потоком перехрестя: прямо – на Хом’як і полонину Фарфаненку; нам лівіше і вгору дорогою до останніх зліва хат хутора і на гору Хом’як.
    • 6,5 км. Потік Розкульський зліва, поляни за потоком і початок лісу.
    • 7,5 км. Розвилка: прямо – стара горизонтальна дорога по схилі; наліво наверх – дорога в сторону полонин Баранячої і Хом’яків, куди ми і прямуємо далі.
    Невдовзі знову розвилка: прямо – просіка і крута дорога просікою наверх, під полонину Баранячу; нам направо – на чіпаш на полонину Баранячу і на Хом’як. Чіпаш іде спочатку на захід, тоді серпантином на південь і круто вгору.

Маршрут на гору Хом’як (через присілок Женець та Яблуницьку дорогу)

• 10 км. Полонина Хом’яків. На полонині є колиба, а також для потреби – місце для привалу і ночівлі. Розвилка доріг: нам наліво – на Хом’як і в Татарів, по праву сторону залишається поворот на Синяк. У лівому кінці поляни знову розвилка: прямо – в Татарів і в Женець, а ми повертаємо правіше, на південь і наверх по хребтику веде стежка на саму гору Хом’як. Стежка заходить в ліс і роздвоюється, і краще іти стежкою, що іде правіше, бо вона менш заросла. Вище старого лісу стежка заходить в альпійку і круто іде наверх.
    • 11 км. От ми і на горі Хом’як (1542 м.). Гостра вершина Хом’яку всіяна величезними кам’яними брилами, порослими сіро-червоним лишайником, який роками вигріває боки під сонцем. Красиво, правда ж?

Стежки, якими можна спуститися з вершини Хом’яка вниз:

1. стежка до полонини Хом’яків, про яку насипано вище, веде на північ;

2. є стежка в альпійці на північний схід до дороги хребтом, але вона не в дуже хорошому стані;

3. екстремали та туристи-ентузаіасти спускаються по південному, дуже крутому, кам’янистому і небезпечному схилі до згаданої лівої притоки потоку Хом’як.

Маршрут на гору Хом’як (через присілок Женець та Яблуницьку дорогу)

Ми ж спускаємося стежкою на північ до полонини Баранячої.
    • 11,5 км. Полонина Хом’яків. Зліва, на заході – колиба, ми ж повертаємо праворуч на дорогу, що веде в Татарів і прямуємо направо вниз дорогою. Дорога спочатку іде по північному схилі і обходить верхи потоку Розкульського. Внизу видно хати хутора і долину Женця, за якою чорніє непривітний похмурий здалека хребет Явірник.
    • 12,5 км. Розвилка доріг: ми крокуємо прямо – на хребет.
    • І3 км. Хребет Хом’як-Гребля. Знову розвилка доріг: прямо – у Татарів (7 км) вздовж хребта і через гору Гребля, а направо вниз – в Татарів (9 км) дорогою вздовж потоку Хом’яків, а потім дорогою Поляниця-Татарів. Цією дорогою ми і пускаємось. Обережно, тут крутий спуск. Через майже500 мсправа підходить трельовочна дорога, яка іде на вирубки під вершину Хом’яка, але ми спускаємося вниз.
    • 15 км. Розвилка: справа – потік і дорога вздовж потоку по схилі, а прямо – маршрут на Татарів, куди ми і прямуємо.
    • 15,5 км. Шлагбаум, асфальтована дорога Поляниця-Татарів. На дорозі – наліво.
    • 16,5 км. Розвилка Яблуниця-Поляниця, на якій справа дорога веде із Яблуниці. На розвилці знаходиться кафе «Колиба».
    • 20,5 км. Розвилка: наліво – дорога на хребет Гребля-Хом’як, а прямо – ЗС Т. Нам прямо.
    • 22 км. Міст через залізничну колію. Перед мостом – розвилка: прямо – до автобусної і залізничної станції Кремінці дорогою; а нам до ЗС Т коротшою стежкою – наліво і вниз. І вже через ~300 м– залізнична станція Татарів – наш фінішний пункт.
    скачать dle 10.3фильмы бесплатно

На Мунчелик (гору і полонину) полонинським хребтом

с. Микуличин - г. Ільківська - г. і пол. Ягода - г. і пол. Пониклива - г. і пол. Ліспова - г. і пол. Погарі - г. і пол. Горда - г. і пол. Мунчелик...

Маршрут на гору та хребет Синяк (з виходом у Яремче)

с. Татарів - ур. Женець - пол. Хом’яків - хр. Синяк - гора Синяк - г. Горган Малий - пол. Блажів - пол. Веснарка - ур. Ільми - пер. Пересліп - м. Яремче...

Маршрут Горганами від Пруту до Свічі

с. Татарів - г. Хом’як - г. Синяк - г. Малий Горган - пол. Блажів - ур. Під Поломами - ур. Довге Поле - пол. Нижня - г. Добушанка - г. Медвежик - с. Бистриця - г. Сивуля - г. Лопушна - г. Ігровець - хр. Матахів - с. Осмолода - г....

Маршрут на гору та хребет Синяк (з виходом у Татарів)

с. Татарів - ур. Женець - пол. Хом’яків - хр. Синяк - г. Синяк - г. Горган Малий - пол. Блажів - пол. Стрімка - хр. Маришечок - дорога Яблуниця-Кремінці - с. Татарівс. Татарів - ур. Женець - пол. Хом’яків - хр. Синяк - г. Синяк -...

Маршрут з Дземброні на Піп Іван Чорногорський

Гора Піп Іван Чорногорський здіймається у південній частині Чорногори в межах Карпатського державного національного парку. На її вершиніроками стоять руїни польської обсерваторії «Білий Слон», які приваблюють туристів, як мед...

Залишити відгук
    Старайтесь висловлювати свої думки грамотно та лаконічно

Маршрут на гору та хребет Синяк (з
с. Татарів - ур. Женець - пол. Хом’яків - хр. Синяк - г. Синяк - г. Горган Малий -..
Маршрут Горганами від Пруту до Свічі
с. Татарів - г. Хом’як - г. Синяк - г. Малий Горган - пол. Блажів - ур. Під Поломами..
Веломандрівка вздовж річки Опір
В цій статті описана вело-мандрівка вздовж річки Опір біля міста Сколього та села..
Маршрут. Грофецько-Попадійське кільце.
Тривалість: 3-4 дні; 40,9 км Маршрут: с. Осмолода — г. Грофа (1748 м) — г. Пареньки..
Маршрут на гору Хом’як (через присілок
Гора Хом’як належить до тієї частини Карпат, яку звуть Горганами. Їх круті вершини..
Маршрут. Найвищі вершини Ґорґан:
Тривалість: 5 (3) днів; 39,9 км. Маршрут: село Осмолода — хребет Матагів — г. Висока..
На Мунчелик (гору і полонину) полонинським хребтом
На Мунчелик (гору і полонину)
Маршрут. Оксамитова Боржава. Карпати
Тривалість: 3 дні; 39,8 км. Маршрут: с. Подобовець — водоспад Шипіт — гора Гимба..
Маршрут на гору та хребет Синяк (з
с. Татарів - ур. Женець - пол. Хом’яків - хр. Синяк - гора Синяк - г. Горган Малий -..
На Мунчелик (гору і полонину) полонинським хребтом
На Мунчелик (гору і полонину)
Про нас

У світі є багато прекрасних куточків, один з них - Карпати . Це перлина в скарбниці України . У цьому Ви переконаєтесь, відвідавши Івано-Франківщину - край з неповторною історією та культурою, цікавими людьми.
Нашим покликанням є зібрати найкращі місця та краєвиди Івано-Франківщини.